Register Now

Login

Lost Password

Lost your password? Please enter your username and email address. You will receive a link to create a new password via email.

Performanța grilelor de vară ( 13 iulie – 31 august)  la final de sezon.

Performanța grilelor de vară ( 13 iulie – 31 august) la final de sezon.

Televiziunile românești și mai ales primele două din top au făcut mai multe încercări peste vară. Trei dintre acestea au avut bătaie mai lungă. „Ce spun românii” a fost menit să folosească știrilor principale ale postului lider, dar și să fie testat ca o posibilă alternativă la programul lui Măruță. „Vorbește lumea” ar fi trebuit să aducă mai mult public ziua la PRO TV și să beneficieze de sezonul mai amorțit de vară pentru a intra în grila de toamnă cu ceva notorietate.

Antena 1 a făcut și ea un test care ar fi putut să aibă un efect pe termen mai lung. Cu un rezultat apropiat de media stației în prime time, o telenovelă turcească ca ” Prizoniera Dragostei” s-ar fi putut dovedi o soluție eficientă de aici înainte pentru grilele sezoanelor mai puțin competitive.

Cu excepția show-ului lui Cabral de la PRO TV, încercările cu bătaie mai lungă au dat greș.

Despre „Ce spun românii” nu sunt multe de spus. Găsind un ton liniștit, plăcut ochilor și urechilor moleșite de căldura de afară, ‘Family Feud’ varianta românească în interpretarea PRO TV a stabilit o relație în general pozitivă cu telespectatorul. Fără stridențe de conținut sau de atitudine a prezentatorului și fiind un gen atît de nefolosit în ultima vreme în slotul de după-amiază încît poate fi luat drept complet nou, „Ce spun românii” s-a impus meritat de la 6 la 7. Nu-i va fi însă nici pe departe la fel de simplu pus la încercare cu programul obișnuit al Antenei de peste zi, oricare ar fi el.

„Ce spun românii” cu Cabral a obținut în grila de vară 2.2 rtg și 16.7% cotă de piață, o performanță mai bună decît a încercării de anul trecut, cînd același Cabral prezenta în accesul știrilor “Trăiește-ți vara”,  un ‘afternoon show’ care a avut o cotă de piață de 15.3%. După un început mai nesigur, game show-ul de la PRO TV a încheiat sezonul în postura de lider în slot și a fost păstrat pentru toamnă de la ora 16.00.

Programul propus de postul din Pache de la trei la cinci după-amiaza, „Vorbește Lumea”, are de la debut și pînă la finalul lunii august o medie de 1 punct de rating și 9.4% cotă de piață. În perioada 1 ianuarie – 13 iulie, de luni pînă vineri, PRO TV a difuzat în slot telenovele turcești și “Lecții de viață” și a atins o cotă de piață medie de 10.5%. Comparînd cele două perioade și rezultatele aferente, este limpede că “Vorbește lumea” are mari probleme în a împlini speranțele puse în ea.
Cu toate acestea, programul beneficiază încă de încredere pentru că se regăsește în grila de toamnă unde a primit deja mai mult spațiu și un nou prezentator în locul lui Răzvan Fodor.

Telenovela turcească de la Antena 1 a părăsit prime time-ul postului la doar două zile de la lansare. Audiențele n-au făcut decît să confirme că serialele turcești aduc extrem de rar beneficii altcuiva în afara postului Kanal D și canalelor de nișă, în ciuda costului extrem de atractiv al acestui tip de program.

Obișnuitul clasament al primelor posturi de televiziune românești se păstrează. Antena 1 a avut o vară sensibil mai slabă decît anul trecut.

Scoase rapid din grilă, atît de Antena 1 cît și de PRO TV, nu marile insuccese au fost cele care au stabilit cu adevărat performanța grilelor de vară. Rezultatele, atît cele pozitive cît și cele negative,  au fost produse mai degrabă de resursele pe care le-a avut fiecare post la dispoziție pentru acest sezon și nu de programele noi.

PRO TV a scăpat repede de „Super Trip” și l-a mutat după doar două zile de la debut la miezul nopții. Fără competiție, „Vine Cheful” a fost lider de audiență și a obținut 19,5% cotă de piață, egală cu media puținelor episoade difuzate în sezonul de primăvară. O dublă victorie pentru un program aflat la rîndul lui departe de standardele unei producții reușite.
Succesul verii la PRO TV a venit de la „Las Fiebinți”. Episoadele seriilor vechi, programate zilnic de luni pînă joi, au ridicat cu putere audiențele PRO TV din intervalul de seară. Cu o medie de 27,2% cotă de piață și un rating impresionant pentru vară de 8.6, serialul este liderul de necontestat al programelor românești difuzate în iulie și august. Lîngă ‘Fierbinți’ s-au așezat bine și filmele, dar și obișnuitele și veșnic credincioase audienței meciuri de fotbal de calificare a Stelei în cupele europene. Și iată cum o vară începută cu probleme de lider s-a terminat cu o performanță în creștere față de anul precedent, mai ales dacă ne uităm în prime time.

 

Antena 1 a mizat pe “Splash”, care nu a mai repetat performanța verii trecute, (obținînd în edițiile de pînă acum 3.4 rtg. și 14% cotă de piață, mult sub media anului trecut de 4.6 rtg. și 17% cotă de piață) și pe „Te pui cu blondele” care are o medie de 13.2 % share. Cu vîrfuri în anumite săptămîni, programele de mai înainte, unul relativ nou, celălalt cu tradiție, nu au reușit să întărească performanța unei grile de seară în care postul din Băneasa a introdus mai cu seamă filme. Programele Antenei 1 au avut foarte puține șanse să se impună în fața marșului neîntrerupt al personajelor din „Las Fierbinți” prin praful serilor de vară românești sau să facă față filmelor PRO TV, mult mai puternic ancorate în brandul difuzorului, decît cele ale Antenei.

Performanța grilelor de vară 2015, între 13 iulie și 31 august, comparativ cu 2014 ( 18-49 Urban)

Performanța grilelor de vară 2015, între 13 iulie și 31 august, comparativ cu 2014 ( 18-49 Urban)

PRO TV a avut un prime time cu aproape 10% mai bun la cota de piață decît în 2014, în timp ce întreaga zi este la nivelul anului trecut. Postul generalist al trustului Intact scade cu aproape 14% la cota de piață pe întreaga zi. Kanal D are creșteri importante și în Prime Time și pe întreaga zi. 

 

 

 

 

Sezonul de toamnă 2015 începe în această săptămînă.

Copyright: ARMADATA SRL
Sursa: Kantar Media Audiences
Target: 18-49 Urban cu oaspeți
Prelucrare date: Anca Budinschi.